Wednesday, July 22, 2009

Komen & Pendapat

Sebarang komen atau pendapat ataupun ada soalan..sila kemukakan di sini....

93 comments:

  1. Hi may & zainal famili,
    saya ingatkan blog u all utk settle problem tapi lain plak yg jadi.... nasib baik la dah last circuit.

    i hope next year stba04 dpt menjlnkan tugas dgn lebih baik so kurang la complain dr parent yg selalu tak puas hati.(dah ada program pun bising... tak ada lagi la bising).

    so pandai2 u la aishah uruskan utk next year..

    Good Luck dgn kerenah parent.

    ReplyDelete
  2. Hye anonymous...
    memang sebenarnya blog ni tercipta utk meluahkan rasa tak puas ati parents or players or sesiapa je yang ade komen,cadangan or what ever lah untuk STBA04.Kat sini kalau ada masalah boleh lah bawak berbincang.bukan bergaduh..parents takkan nak gaduh ngan parents..tak ke cm budak2?even players pon tak camtu..
    lagi satu..kalau boley saya mintak kalau nak komen ke pape ke letak lh nama..takyah pakai anonymous..tak register pun tak apa..asalkan ada nama..kalau anonymous..takde sape yang kenal or tau sape awak..takkan nak letak nama pun takut kot???

    ReplyDelete
  3. Hi Ibu Prihantin,

    Blog ybins was okay all along, trying to ensure transparency dalam STBA04 untilthat numbskull birdbrained who call himself or herself MAY came in. Tapi takper we know who reads ybins nyer Blog.

    Alahai tak mau glamor ke atau takut anak2 kena pangkah dik STBA04?

    Bowling tak tamat dengan Juior Circuit kat Selangor. Calender Bowling is all round the year. Bila tahun niih berakhir, program bowling tahun depan bermula.

    ReplyDelete
  4. Erm..boleh saya tau..sebelum ni ataupun skarang STBA04 ade pangkah mane2 players ke?kalau ade tolong bgtau siapa.....

    ReplyDelete
  5. Aishah, takyah go into That laa!

    As Admin or Secretary STBA04 pandai2 lah scroll back record2 STBA04. Kalu tak jumpa jawapan juga, too bad laaah!

    ReplyDelete
  6. Aishah,

    STBA04 sudah ada Blog. Walaupun is nya bukan satu website, ini sudah memadai daripada tiada apa2 langsung.

    Blog membuka ruang Forum untuk semua pembaca. Ada pembaca/pemberi komen yang bernas dan telus, dan ada juga pemberi komen yang akan comdemn kita Since you are the Admin for STBA04 punya Blog, I pun ada dengar that you pun memegang jawatan Secretary STBA04, bagi pihak pembaca dan followers Blog Youth Bowlers in Selangor, I urge you to publish senarai AJK STBA04. Ini akan memberi information penting bagi Youth Bowlers, Ibu-Bapa mereka dan juga untuk pengetahuan umum bagi semua peringkat Bowlers di Selangor.

    Segabai satu persatuan yang represent sebuah negeri, ini ada article yang paling mustahak untuk di umumkan kepada pembaca Blog persatuan.

    Blog ini juga mesti buat satu web-link menuju ke perlembagaan (constitution) persatuan. Ini akan memberi semua ahli persatuan, information terhadap persatuan dan juga tujuan persatuan, cara2 AJK dilantik, jarak masyuarat agong patut di adakan dll.

    Like I said, since Persatuan dah ada Blog, perkara2 yang di sebut di atas menjadi satu tanggong jawap pertama Blog STBA04. Information should be provided to all members, so that they can provide you with sound comments and positive critics/critisms.

    I have no intension to provoke STBA04, but being a State Association representing the sport of Bowling and collecting membership fee, this is your prime responsibility. I am sure that all the executives and AJK of STBA04 should be reading this Blog of yours.

    Just my two cents worth, but carries a lot of milage.

    ReplyDelete
  7. Assalam'mualaikum semua....
    Tahniah kerana STBA04 berusaha utk menyediakan 1 blog utk para2 junior n senior bowlers yg bernaung di negeri Selangor.Ini satu petanda baik kerana Stba mula peka akan keadaan sekitar.Apa yg berlaku di S'gor tidak byk beza dengan negeri lain sebenarnyer cuma di S'gor lebih ramai bowlers ini menyebabkan ade lebih ramai yg x puas ati dari yg berpuas ati.Bagi Stba ambilah pendekatan bak kata pepatah Yang Baik Jadikan Teladan Yang Buruk Jadikan Sempadan.Saya pun mempunyai anak yg bermain bowling utk dibawah nama Selangor tapi semua atas tiket sendiri.Terutama pasal training di ole2 memang masa tidak berapa sesuai. Tapi tidak boleh utk saya jadikan alasan kerana pikir semula kenapa org lain boleh buat.Lagi pun kan head office Stba kat Ole2 jadi lebih sesuai centre tranining kat sana. Berkenanan dengan roll-off utk sponsor ke cicuit saya ada cadangan utk Aishah n Stba apa kata utk tahun depan buat roll off utk semua yg register under Stba atau junior2 yg main atas nama S'gor tahun ni. Walaupun mereka bukan bawah program AA n AAA tapi mereka bermain untuk nama S'gor(tapi berhati2 dgn yg dok kondem S'gor tapi main utk negeri lain)Bukan semua parents x nak hantar anak kat program tu tapi faktor masa dan lokasi.Jadi itu cara terbaik untuk Stba hargai usaha ibu bapa dalam memajukan bowling untuk S'gor n M'sia. Bagi ibu bapa dan ingatan utk diri saya juga Jangan Marahkan Nyamuk Kelambu Kita Bakar nanti rumah pun rentung

    ReplyDelete
  8. So how Aishah? Bila you nak publishkan nama2 AJK STBA04 niih? Jangan lupa tentang STBA04 punya Perlembagaan Persatuanjaga ya!

    Tak tau lah awak hanya sebagai kerani kat STBA04 dan bukan Secretary STBA04. Then suruh Secetary buat posting itu!

    ReplyDelete
  9. Askum and Hi to all bowlers and parents,

    En.Zainal, saya bukan tak nak org tau sapa I atau takut org pangkah anak i. To me org nak pangkah, pangkah la. Selama ni pun anak I sponsor by FAMA (yg besar2 tournament) and sometime ada gak STBA sponsor. Hahaha tu pun bila pergi circuit…Alhamdullilah selalu gak lepas top 8 so tak lah malu sangat guna duit sponsor….

    From 1st day – last day circuit (Friday-Sunday) – I happy tgk team sgor main dgn bersemangat walaupun ada yg gagal masuk 2round tapi tak pe sekurang2 nya mereka main dgn terbaik…. anyway TAHNIAH kpd all….

    Satu saja yg i tak puas hati masa circuit ni bila same team lwn. Napa ya coach jaga anak buah sendiri pada hal kita ni same team???? Walaupun saya ada jwpan nya tapi kenapa jd begini??? Kalau bole biar kan mereka main sendiri atau pun coach jaga dua2 sekali….itu yg sepatutnya….

    ReplyDelete
  10. Thanx jun-senbowl..sebenarnya wujudnya blog ni adalah untuk menyelesaikan masalah yang tak pnah selesai dari dulu..iaitu ketidak puasan hati parents..so inilah tempatnya utk meluahkan segala-galanya sebab kalau nak ajak meeting mesti takde yang nak datang..mungkin sibuk..so kat sini je lah..

    ReplyDelete
  11. salam

    ha'ah la sy pun ada dgr yg scoring lmbat masuk.
    to aishah please block may pnye komen.
    buat menyemak je blog ni. sy rasa die tu nak bg huru hara je.. biar lah die dgn bayang2 die..

    ReplyDelete
  12. hye johan..
    yang pasal score tu..tak tau lh nak ckp..mungkin dia baru je kot dalam bidang scoring nie....yang pasal block tu..saya rasa biar lah dia ckp apa yang dia nak cakap..masing2 ada hak masing2 utk bersuara..tapi kalau sampai satu tahap tu,kalau perlu baru saya akan block..ok..?

    ReplyDelete
  13. bagi saya biarla bila blog ni ade...semua info2 utk junior n senior bolwers di Selangor akan boleh didapati disini.Kita cuba bagi idea2 yg bernas.Dan mana2 individu tu rasa kalau niat dia bukan nak membantu membangunkan sukan bowling di Selangor hanya mengeruhkan keadaan xperlu la posting kat blog ni.Cari la tempat lain, utk ibu bapa yg masih tetap meletakan anak2 di bawah bendera Selangor walaupun macam2 kemelut saya respek abis ngan korang

    ReplyDelete
  14. Aishah, takper...betul apa yang you kata tu. Biarkan May buat comment dalam Blog STBA04 ini.Sekurang2 nya "dia" selalu membuat lawak kampung dia kat sini, untuk memburukan lagi keadaan dalam STBA04. Lama2 your Blog kena bakar hangus. Itu yang May mahu!

    We are not here to execute you or SBA04, we just want STBA04 to be run by people who truly have the passion for Bowling and the development of youth bowling tanta memikir pasal personal interest and agenda!

    ReplyDelete
  15. mengarut betul may ni. krana die huru hara jadinye. ape pn kita tgk yg positif je
    from now kita akan betul kan apa salah.
    kita akan truskan usaha untuk memajukan sukan boling. buat suma pembaca blog selepas ini
    tiada lagi benda2 yg mengarut dalam blog ni.

    ReplyDelete
  16. Aishah,

    So the first thing yang you mesti buat is publish semua nama2 AJK serta jawatan mereka dalam Blog ini.

    Kedua you kena buat satu auto link ke Perlembagaan STBA04, di mana kita akan semua tahu macam mana AJK2 ini di lantik, serapa tahun sekali Masyuarat Agung mesti di adakan dll.

    Kalau betul lah cakap you yang "from now on kita akan betukan apa yang salah"

    Macam perpatah mamat salleh lah.......

    Walk the Talk not Talk the Walk.

    Now the Bowling Ball is at your Alley Aishah!

    ReplyDelete
  17. haaa... aman lah sikit may dah kena bunuh dalam stba04. padan muka kau may...

    jadi lepas ni kita hanya pandang ke depan je la. kalo melayan "org tu" memang tak selesai la masalah... takpe la hidup mesti diteruskan jadi kita sebagai parents akan terus mebantu anak2 kita...

    ReplyDelete
  18. sori lah en zainal..saya rasa saya tak boleh nak publish nama ajk STBA04 kat sini..saya takde hak pun nak buat mcm tu..kalau en zainal nak,boleh lah request kat secretary STBA04 or sape2 orang atasan..saya juz keje je..

    ReplyDelete
  19. Aishah,

    Saya amat rasa terkejut apabila membaca maklumbalas dari anda terhadap publishing nama2 AJK STBA04.

    Saya fikir Blog ini di baca olih Executive2 STBA04 dan Blog ini juga mendapat kelulusan dari mereka.

    Saya bependapat bahawa tiada pembocoran rahsia negeri kalaunama2 AJK dipublishkan.

    Kalau pembaca tak tau siapa ahli AJK macam mana nak bertanya khabar?

    The best thing for you to do next is to inform all your executive officer and all AJK regarding the existance of your STBA04 punya Blog.

    It is best for them to read and understand the woes of Bowlers and parents alike.

    Andof course maklum balas daripada mereka sendiri mungkin dapat meredakan sedikit perasaan2 tidak puas hati segulongan Bowlers punya Parent.

    Again my two cents worth!

    ReplyDelete
  20. Ibu Prihatin,

    Oh I see anak2you di sponsored olih FAMA (Federal Argricultural Authority of Malaysia) ya? Alhamdullillah!

    Anak2 saya di spnsored olih FaMa. Banyak perbedaan tu! Sponsorship FaMa yang di maksudkan di sini ada lah Father & Mama punya sponsorship. Bukan mengunakan wang ringgit daripada orang lain.

    Kalau kami mampu, maka bertanding lah anak2 kami. Kalau tak mampu anak2 kami duduk diam2 saja lah.

    ReplyDelete
  21. Congratulations Aishah for establashing this blog. It is truly a good intiative. As a new mama to a novice bowler, I look forward to many more updates in regards to selangor bowling activities in this blog.

    ReplyDelete
  22. Wahai Jun Senbowl,

    Macam apa yang Puan Tinie tulis lah, sekarang aku kenal sapa kawan dan sapa bukan. Saya kenal awak siapa Jun Senbowl, kenal sesangat. (Sesangat tu hampir2 nickname yang ko selalu guna)

    kat sini banyak pulak ko bermadah. Its okay. Tapi yang mengharainkan pada pagi Ahad yang lepas ko mengutuk STBA04 bagai nak gila. Jangan bermuka2 dgn saya di luar tu nanti. Ko tau apa maksud tu dan Uncle pun tau! So lepas nih jgn lah minta Uncle tolong tengok2 "Line" ya! Yang lepas2 tu Uncle halalkan!

    ReplyDelete
  23. Aishah,

    Tolong jangan BAN "MAY" dari Blog ini. Kalau Blog ybins pun tak BAN dia kat sana, summore dia jadik Follower lagik, dgn DUA nickname kat ybins nye Blog.

    Biar dia tulis dan luahkan perasaan hasat dengki dia kat sini jugak. Lama kelamaan pembaca akan tahu budak "MAY" nih asal nyer dari mana. Atau tembelang sebenar sudah di jejak olih pembaca?

    Ingat ISP senang untuk di Trace dan punca darimana bolih di ketahui. Zaman morden IT lah katakan.

    ReplyDelete
  24. -aishah-
    bagi saya betul pendapat Tinie, kalau kami semua tahu pada sapa org yg sebenar patut kami tuju adalah lebih baik.Dari aishah dok jadi mangsa kemelut ni, bukan kami semua nak gi serang dia pun hik..hik...

    ReplyDelete
  25. hi..
    hmm..smalam saya dapat 1 call dr sorg insan..dia ckp jgn publish satu benda tu..tp saya rasa tak ada salahnya kalau saya publish kot sebab benda tu bukan rahsia pun..apa benda tu?biar lah saya dan insan tu je yang tau..tapi yang pastinya benda tu saya dah lama publish..agak2 knape ek dia taknak saya publish benda tu?apa yang dia takutkan?ataupun dia ada sebab lain?

    ReplyDelete
  26. ada lah satu info tu..saya dah lama publish pun..pasal bowlers jugak..smalam saya fikir jugak knape dia taknak bg saya publish lagi..katanya takut ada salah faham..mungkin ke akan berlaku salah faham kalau saya publish?saya rasa kalau saya tak publish lagi teruk parents marah STBA04

    ReplyDelete
  27. Aishah,

    Sebagai Admin Blog ini lah, you just publish what you want to publish. Tapi kalau banyak sangat ko tapis, penyumbang comment akan tahu, lama kelamaan pembaca pun akan tahu.

    ReplyDelete
  28. Saya rasa buat masa ni saya publish semua..tak pernah pulak saya tak publish..

    ReplyDelete
  29. Aishah,

    I guess the info that you refering to is the List of names yang di sponsor to the Junior Circuit.....kan....kan....kan!

    Laaaaaa manusia.....manusia....mesti kes tembelang dah pecah!

    ReplyDelete
  30. huhu..tu lah..saya pun rasa cm ada yang dah terkantoi..saya takde niat nak kantoikan org..tapi juz bgtau kebenaran supaya STBA04 tak kena tembak lagi sebab salah faham................

    ReplyDelete
  31. wahai blogers,

    cukup2 la tu..bdak2 program trainin kurang improvement.asyik training utk circuit je.bl nk blajar teknik yg btul??
    ole2 is one of the lane plg susah.good to train there

    ReplyDelete
  32. Alhmdullillah Aishsh,

    Tolong gi tanya pegawai2 STBA04 supaya anda di beri kebenaran untuk menyiarkan nama2 AKJ Persatuan.

    Saya rasa tidak ada apa2 yang akan membuat mereka menghalang Aishah daripada menyiaran nya. Jangan lupa juga tentang Perlembagaan Pesatuan.

    Senang bagi mereka dan juga berfaedah bagi semua ahli Persatuan dan juga Bowler2 Selangor nih.

    ReplyDelete
  33. Saya dah tanya tapi saya tak dpt kebenaran dari mereka..dan saya tak tau sebabnya..mungkin mereka ada sebab tersendiri.saya tak boleh nak buat pape sebab saya juz pegawai STBA04 je..bkn committee......

    ReplyDelete
  34. At last may tu baru tahu di mana muka dan otak dia harus di campak.Bagus lah dia tak buat semak lagi. Aishah saya kena publish kat dua 2 blog ini sebab disini seperti en. zainal cakap ada orang terpengaruh telah pun mengikut blog ini. So i rasa message i pun lagi selamat dan boleh diberitahu pada orang ramai.Bukan niat nak porak perandakan mana 2 pihak tapi nak biar transparency. Bagi jun_senbowl saya rasa saya tahu dari mana dan group mana u.Hello jun cuba kamu tengaok dan teliti. Tengok apa yang en. zainal dan orang 2 di dalam blog tu telah buat. Tanpa komen tidak akan je stba04 bukak mata dan adakan blog sendiri. Oh ya naper ye kamu tak masuk blog en zainal tu? Padahal dia buat untuk selangor gak sebelum ada blog stba04.Kamu tak suka dia ke? Cakap sejati selangor. Jangan pasal nak masuk stba04 nak bodik je k.Saya tahu kamu tujukan pda saya. Memang saya dah tarik anak saya keluar pada selangor dan main negeri lain. Kalau kamu nak cakap sayangkan selangor je tak payah. Saya lagi sayangkan MALYSIA. Malahan bukan saya je seorang tapi lagi ramai lagi orang di luar sana pun sama gak. Berpindah randah negeri supaya anak 2 mereka tak tercicir. Mana lah tahu seorang tu lah yang membawa MALAYSIA BOLEH. Naper tak kamu letak negeri yang kamu lahir je? Kamu tak de kampung ke? Lupa asal usul dari kampung mana? Kalau boleh saya nak anak saya wakil state kampung saya.Apa kan daya kita dah menetap disinikan. Apa tak de ke orang selangor main untuk kl dan orang kl main untuk selangor. NAPER YE? Kalau lah Stba04 tak porak peranda dan kelam kabut. Fair pada semua orang tak de je orang nak keluar stba04. Ooooo maknaya kalau saya dah tarik anak saya keluar stba04 jangan menyebuklah. Nasib baik saya menyebuk kalau tak stba04 masih tidur lagi tau tak. Nak tunggu jun bangunkan entah sampai buah dah gugur pun tak jugak muncul. Saya buat ni sebab tak mau duit USPTN dibazirkan babi buta je. Ramai lagi yang bagus dan berkebolehan di selangor dan terutama sekali ANAK MALAYSIA memerlukan. State lain dah nampak result dia. Tengoklah kat JUNIOR CIRCUIT tu. Kalaulah MSN atau Coach MTBC pergi kat AA sana saya rasa 1/2 dah tentu kena buang dan tak layak. Perdana menteri pun terima komen dari mana 2 pihak. Kalau cuma orang selangor je boleh bagi komen untuk Stba04 cetik benar lah stba04. Saya bukan nak bergaduh. Memang betul macam SNH cakap di blog ybins. Maaf kalau terkasar bahasa tapi jangan sekali 2 nak jolok sarang tebuan ye.

    July 28, 2009 2:54 AM


    A platform is now open for comments.

    The final leg of the MSN-Sportexcel-Milo Junior Circuit is here. Many will be vying for the few final spots, to get into the Grand Prix for 2009. Witht the circuit being held in Sunway Pyramid, I am sure that we are going to get record numbers of participants.

    ReplyDelete
  35. Oh Ok Aishah. Cuma sayan nak tahu satu lagi perkara. Ada kah mereka semua (AJK dan juga President) tahu dan meluluskan Blog yang Aishah usahakan ini?

    Kalau mereka meluluskan Blog ini, saya rasa pasti mereka pun baca Bog ini.

    Pada Pembaca2 sekelian, jikaalau Blog ini sudah di luluskan olih AJK, hairan juga pasal apa mereka tidak membenarkan nama2 AJK di siarkan untuk pengetahuan umum?

    MTBC pun tidak takut mengumumkan Perlembagaan dan nma2 AJK mereka.

    Hmmmmmmm ada apa2 kut? Tak kan dah nak jadik STBA10 pulak???

    ReplyDelete
  36. Askum,

    Sorry la anak I pun PaMa yg sponsor bukan FAMA. Sapa lah anak I En.Zainal org nak sponsor . tu pun ehsan dari STBA yg sponsor bila pegi circuit.

    Aishah,:-

    i) bole tak bowler yg mengikuti program AA/AAA training lebih dari 1 coach or masuk club mana2? Setahu I ada bowler yg buat begini. Kalau bole bagus la kerana apa yg I tengok result bowler ni bole tahan gak ada ranking dlm GP.

    ii) next year program, sesiapa yg dah daftar as a Sgor team, publish kan kat blog ni so we all tahu sapa yg dah daftar,tak jadi mcm that day masa roll-off u minta duit pendaftaran sedangkan most of the bowlers dah bayar…

    iii) next year program, diadakan meeting dgn parents sebelum penilaian bowlers.(one week before evaluation). Ambil pendapat parents and on the evaluation day u or ahli persatuan bentangkan apa yg parents tak puas hati and apa yg persatuan plan for bowlers.

    iv) and most important, apa kata diadakan Hi-Tea antara bowlers, parents, coach and org persatuan. Buat collection utk buat perjumpaan ni. I think parents tak keberatan utk memberi sumbangan.

    ReplyDelete
  37. Hi en Zainal..
    tentang blog ni bkn semua AJK yang tahu sebab masing2 sibuk skarang tapi setiausaha persatuan tahu tentang blog ni.saya tak tahu apa sebab mereka tak membenarkan saya publish nama2 ajk.mugkin mereka ada sebab sendiri ataupun mereka nak publish sendiri.

    hi ibu prihatin..
    i) setahu saya tak menjadi apa2 masalah kalau mereka join mana2 club..

    ii) bila saya mintak duit pendaftaran masa roll off?ni roll off yang mana?kalau roll off 1st Selangor Youth Circuit tu saya juz ikut yang dalam membership record je.kalau dah expired kena lah renew..kalau takde record kena lah register.saya tau ada yang kata dah register dulu tapi form dia takde saya tak boleh buat apa2.

    iii & iv ) saya akan cuba usulkan dalam mesyuarat yang akan datang.

    ReplyDelete
  38. Pasal nama ajk tu rasa2 bole dpt kat ROS ie if stba04 comply with the submission requirement then upload kat ybins...x salah tu info available in the public.....
    i pun hairan kenapa x kasi broadcast ahli2 ajk ni...

    ReplyDelete
  39. i'm confused now la..
    kata bkn commitee kn?
    kalau bkn commitee mana boleh usulkn apa2 dlm mesyuarat?
    kn commitee je yg boleh..
    pegawai tu kn cuma ikut arahan n telunjuk commitee je..
    n asal lak xleh nk publish nama2 AJK?
    if there are nothing to hide,
    then why not juz publish the names of the AJKs?
    persatuan lain boleh lak publish nama AJK..
    asal Selangor xleyh?
    makin lama,
    makin nmpk keadaan sbnr kn?
    i dare u aishah..
    publish the names..
    kalau x jgk,
    mknanye betul la STBA04 ada agenda lain..
    ada brani?
    ;)

    ReplyDelete
  40. Kepada ibu yang prihatin. Perasan pun you kat budak 2 yang ada ranking dlm GP. Well tu la hasilnya training dgn personal coach selain dari AA/AAA. Tapi kalau you dengar yang training dengan club tu. Terus terang saya cakap belum mendatangkan hasil k. Jangan terpengaruh dengan kata 2 parent dari club. Selidik dulu baru buat keputusan.Buang duit lebih sikit dan masa untuk anak jika hendak result. Ada yang training dengan personal coach dalam diam 2. Tapi orang ingat training dengan coach AA/AAA ni yang bagus. Apakan daya nama coach AA/AAA dapat nama. Yang prsonal coach senyum je he he he........... nasib badan ye. Di sini saya ingin mengucapkan tahniah pada personal coach yang anak murid masuk GP final dan juga di train ole h FAMA atau PAMA. Untuk MALAYSIA. SATU MALAYSIA

    ReplyDelete
  41. En Mat ialah coach yang bagus ada jugak budak 2 yang dibawah dia telah berhasil. So mana yang di bawah AA tak de personal coach lagi jangan la kamu lepaskan peluang bila dapat train dgn En. Mat. Kalau club tu bukan personal coach ye. He he he he. Saya bukan nak bodik cik. Mat ye takut orang confuse lak baca komen saya sebelum ini.

    ReplyDelete
  42. to siti nur fairuz..
    takyah lah nak cabar saya buat apa2..kalau tak dapat kebenaran saya takkan buat.cakap lah ape nak cakap pun.saya bekerja dan saya ada tanggungjawab.saya memang bukan committee tp saya pegawai STBA04 dan akan ikut setiap meeting yang diadakan..kalau tak tau jangan main serbu je tembok tu..pakai lah helmet dulu..nanti bkecai kpale...sekian..terima kasih..

    ReplyDelete
  43. Takpe le Aishah, I takkan desak you pasal nam2 AJK Persatuan lagi.

    Ini meyakinkan diri saya lagi bahawa memang tiada ketelusan dan kejururan dalam STBA04

    I feel sad for the parents yang masih lagi tidak nampak keadaan dan hakikat ini.

    Walau bagaimana pun, anak saya tetap terpaksa menjadi ahli STBA04kerana ini ada lah satu2 syarat untuk melayakan dia bertanding dalam Junior Circuit.

    I will stay steadfast and true to the cause of Youth Bowlers in Selangor, Blog ybins.

    Saya juga tidak akan mempengaruh mana2 pihak untuk mengikuti untuk memperjuangkan keadilan untuk semua youth bowlers di negeri Selangor ini, tanpa mengira bangsa, ugama atau pun warna kulit mereka.

    Insya'allah!

    ReplyDelete
  44. tehsham,

    hehehehe i know that it can be obtain from ROS. Itu pun kalau comply to all RIS punya requirements laa.

    Tapi buat apa kita susah2 gi ROS, kalau Persatuan ini ada lah Perstuan yang mewakil Sukan Tenpin Boling untuk Selangor. To Broadcast nama2 AJK adalah tanggungjawap mereka.

    ReplyDelete
  45. ooooo..
    takut nyew!!!
    hahaha..
    xde hal la aishah..
    kt tgk kpala sape bkecai dlu..
    ;)

    ReplyDelete
  46. salam semua.
    memang dunia stba04 sebelum ni kucar kacir.macam tak ada yang jaga pulak.duit pun lesap macam tu saja.tak nampak hasilnya.anak2 pun tak ada perkembangan.tapi tak apalah.sekarang kita dah ada aishah untuk menguruskan hal stba04.saya rasa saya faham apa maksud dia.dia bukan ajk tapi macam setiausaha untuk pejabat stba04 lah kot.sebab tu semua mesyuarat dia attend.semua jangan lah push dia.kadang2 tu memang ada perkara yang di luar bidang kuasa dia.macam yang dia cakap,dia tak boleh buat apa2 kalau orang atasan cakap tak boleh.betul lah.kalau anda semua kerja makan gaji,bos cakap no,mesti anda semua tak buat kan?takkan nak bangkang apa bos cakap.kesian dia jadi mangsa keadaan.
    Lagi satu,saya tengok sekarang ramai youth yang tak reti nak hormat orang yang lebih tua.cakap pun main lepas sahaja.nasihat lah anak2 kita supaya hormat orang lebih tua.saya pun selalu nasihat anak2 saya.kepada anak2,jagalah kata2.kita kan orang melayu,orang malaysia..orang malaysia ada adab sopan.akhir sekali saya harap anak2 anda semua termasuk anak saya sendiri akan berjaya dalam sukan boling ni..doa-doakan lah.

    ReplyDelete
  47. cik aishah, kenapa smpai panas mcam ni..
    semakin lama makin berani plak.
    pulak tu budak yang bawah umur pn taip ikut perasaan je. tapi tak tau la. mungkin dalam blog je kot berani macam tu.

    anyway bersabar je cik aisyah ooiiii

    ReplyDelete
  48. salah satu score dan training under AA....di selangor circuit baru 2 ini. MOHD. ALIF no 29 average 140 GLEN JOHAN no 33 average 130 out of 41. So renung 2 kan lah. Apa pendapat kamu? Haruskah mereka ada di programe AA. Apakah MTBC, USPTN dan MSN berpuas hati dengan duit mereka menaungkan kos training mereka? Is This the result that they want?

    ReplyDelete
  49. aisyah May tu bukannya dari stba04 ke? Stba04 tak ambil tindakan disiplin. Kalau staff saya lah saya dah buang je. Abih hari tu dia part time je ke masukan score?

    ReplyDelete
  50. aishah & siti fairuz,

    eloooo napa jd gini? kami parents nak settle kemelut dlm persatuan, sampai pecah2 kapla ni napa....

    i tau both of u darah muda tapi jgn ikutkan prasaan marah....... bukan apa nanti reflect pada parent u all jgak....

    so byk2 bersabar..OK..

    ReplyDelete
  51. botak,
    may takde kaitan dengan STBA04.trima kasih

    ibu prihatin,
    saya bukan nak cari gaduh..saya juz cakap je..redah tembok lain kali pakai helmet dulu..jangan main serbu je..kang pecah plak kpale..

    ReplyDelete
  52. botak,
    knape tgk score tu je?knape tak tgk yang lain?kan ramai lagi yang bagus..budak2 yang training SUKMA skarang pun dari AA dan AAA jugak..ramai yang qualify..

    ReplyDelete
  53. boleh kalau u nak i senaraikan nanti u gak terkejut ramai yang below. itu salah satu contoh k. U kena faham critiria 2 AA. tu bukan standard AA tu level A. Faham tak? U check balik dengan MTBC dan MSN critiria 2 surpose to be in level AA. Kalau dah level A saje le suka 2 hati letak kat AA naper tak loncat terus AAA. level a pun belum tahu lepas k

    ReplyDelete
  54. Botak,
    Selama ni saya baca je pandangan awak walaupun kadang2 buat saya meluat jgak…. awak ni suka cari gaduh dgn org la. Kalau nak bagi idea tulis la dgn bahasa yg baik sikit. Dlm blog ni ada jugak golongan budak2 sekolah yg membaca, sampai ada yg tanya ,,sapa awak ni.????

    saya nak tanya awak ni jugak coach kan, mana pegi anak didik awak? Setahu saya awak masih lagi mengajar? Napa tak pernah tgk mereka pergi mana2 circuit kecuali masa MSSD. Nak kata mereka tak mampu tak mungkin sbb parent mereka bukan calang2 org. Mereka bayar awak pun bole tahan jugak. Kalau awak suroh org selidik sebelum ckp jadi saya pun ada tanya salah seorg anak didik awak yg tidak lagi belajar dgn awak. Saya rasa awak pun tau apa dia jwb,.mungkin tak perlu saya tulis disini nanti malu awak jgak, saya tak mau tutup pintu rezeki org…. saya jgak ada tanya parent yg hantar anak dia training 3 tempat club, personal coach & AA/AAA.. dia kata napa mesti sorok. Saya rasa mungkin yg sorok tu malu nak ckp sbb pegi training sampai 2-3 tempat tapi masih tak sampai ke tahap yg diingini…. Lagi satu yg saya tak brapa suka cara awak ni suka sangat menyalahkan budak2 yg main. Apa awak pikir anak atau anak didik awak bagus sangat ke? Saya tgk baik anak awak atau state yg awak wakili skg ni pun serupa gak mcm keadaan kami di Sgor. Awak ingat state yg anak awak wakili tu jauh sgt ke dgn kami ni. Saya pun ada kwn di sana dan mcm2 jugak saya dgr problem mereka. Saya rasa baik awak CERMIN KAN DIRI TU DULU SEBELUM NAK MENGATA ORG. KAMI IBARAT ADIK BERADIK YANG TAK BERSEPENDAPAT JADI JGN ORG LUAR PULAK NAK MENGAJAR KAMI. KALAU KAMI MASIH TAK BERPUAS HATI DI SGOR, KAMI AKAN MENGIKUT JEJAK LANGKAH AWAK…. BERHIJRAH …HAHAHAHAHAH….

    ReplyDelete
  55. botak,
    saya tau ada antara mereka yang main tak sampai ke tahap yang sepatutnya tapi sekurang2nya mereka ada minat,usaha dan keinginan nak belajar supaya jadi lebih baik lagi..kalau dah masa pemilihan ramai yang terpilih tapi tak datang buat apa?lagipun budak2 tak selalu main ok.even adults pon kadang2 main hancur gak.takyah la nak cakap itu ini..kesian kat budak2 yang baca.macam nak menjatuhkan semangat dia org plak.

    ReplyDelete
  56. pergh botak lu mmg nak cari pasal ngan gua. gua bukan nye kije ngan stba or amik scoring ke.
    sebenarnye mamat mana yg dok amik scroce ni...
    tiba2 plak dia ada dalam ini crita. so lu tak puas ati lu datang shah alam la.. kita setel elok2 n then lu bleh tau sape gua. lu mmg panas. sebab li tu coach k.l.. jgn nak masuk campur dalam selangor.. lu wat cam pasal lu x puas ati ngan pentadbiran dulu. so skarang lu nak balas dendam la.

    lu dalam blog bukan main berani yea. k mcam ni lu tak puas ati lu datang s.alam. kita bincang cam ada brani ke.

    ReplyDelete
  57. Gondol, Saya rasa awak ni tak selalu gi circuit kot atau awak pergi selangor circuit je. Eh eh awak tak pergi circuit langsunglah kalau tak awak ni mesti perasan saya dimana. Awak ni dengar dari orang mungkin kot atau kawan awak mcm jun-senbowl tu. he he he he........... Hello gondol setiap circuit ada je anak didik saya ada masuk k.Tu lah saya cakap awak ni dipengaruhi atau nak join gang jun-senbowl tu hentam saya. Sorry bro.......ha ha ha ha Sorry ye budak 2 saya tak pergi pun trining sampai 3 tempat. Kalau awak ingat saya dengan club yang di panggil LC tu dah lama saya tingalkan. Ha Ha Ha ............... Saya bukan nak kenakan budak atau salahkan budak 2. Nak sedarkan parent 2 yang saya tahu mulut banyak,cakap belakang pandai dan mcm 2 lagi. Mcm jun_senbowl tu contohnya. Bukan saya tak tahu sapa dia. Tengok encik zainal pun dah terkena. Tak payah lah nak cakap berapa ramai yang dah terkena.k Apa lagi saya. Sape yang budak 2 selangor saya jumpa main circuit banyak yang saya bagi galakan. Tapi kalau la satu group tu tak payah la saya dah kenal sangat2 perangai dia orang.Awak mungkin tahu dan wat 2 tak tahu. Group 2 ni lah yang nak menjatuhkan saya dibelakang saya. Ada budak 2 selangor yang tak menjadi di circuit saya tolong gak sebab ape coach dia orang tak mau tengok dia orang. Macam yang satu parent tu cakap naper ye coach tu selalu duduk di belakang budak 2 yang menjadi je. Yang tak bagus ni tak mau tengok ke? Naper ya 2 pemain selangor lawan satu antara lain tapi coach ni leh diri dan nasihat pemain selangor ni seorang? Adakah ini satu contoh yang baik bagi budak 2. Saya sentiasa dan selalu memberi pertolongan pada budak 2 tak kira dari mana. Yang saya menekan kan Stba04 dan orang 2 di club LC mcm jun_senbowl. Bersuara dibelakang je dan selalu nak jatuhkan orang. Bagi jun_senbowl takpayah lah kau nak pakai banyak nik name tu.Join sana sini lain nik name.Jumpa orang sana sini cakap lain. Kau ni macam lalang.Berjaga 2 lah bila orang macam ni. Bagi gondol get your info right before you nak cakap saya. Semoga kamu mengikut langkah yang bernas. ha ha ha ha he he he he he

    ReplyDelete
  58. saya rasa botak ni nak cari pasal la... ingatkan may je jahat rupenye botak lagi jahat
    aisyah jagn amik port sangat kat die.

    die ni just nak bagi luahan je. tapi takpe orang lain nak cakap apa cakap la dalam blog ni... free je tak kena bayar pun...
    jadi sapa2 nak cakap apa pun boleh. sebab blog ni dibuat untuk buat pengumuman kalo selangor ada wat event. kalo da panas macam ni xde makna nya..
    salam.

    ReplyDelete
  59. Aisyah, Saya tahu dan tak de niat pun nak jatuh kan budak 2 ini.Saya kenal benar budak 2 macam Alif ini. Bukan saya tak tahu kalau dia train kuat 2 dan ditrain betul lagi bagus dari abang dia.Banyak orang tak menaruh harapan pada dia. Pada saya orang yang cakap tu silap.k. Tapi dia sepatutnya berada di level A lagi. Macam aisyah cakap lah kan budak 2 yang terpilih tak datang jadi dapat la budak ni masuk AA. Tapi aisyah naper tak budak 2 yang nak masuk level AAA tak dapat kerana penuh di panggil masuk AA atau budak AA yang dapat masuk AA kerana penuh dipanggil masuk.Kan MTBC dah buat evaluation.Tak kan lah STBA04 tak de senarai nama mereka. Pemilihan lagi sekali AA patut di buat sekali lagi dengan adanya orang Mtbc dan di beritahu umum. Bukan nya dengan sms kat coach 2 dan orang dikenali sahaja ataupun tampal di satu tempat je. Ni la yang terjadi ramai budak 2 dari Club LC dapat masuk AA. Parent 2 ni pun ingat anak dia orang dah bagus tu yang dapat masuk.Kan salah concept tu. Secara tak langsung duit USPTN pun habis tak pakai dengan betul. MSN pun rugi tak dapat player yang berquality dengan cepat. MALYSIA pun lambat dapat pemain yang boleh jadi champion.

    ReplyDelete
  60. july,
    saya tau awak ni may.saya publish jugak kali ni.satu je saya nak mintak..mintak tolong lah sangat2..tolong jangan bgaduh dalam blog ni..blog ni budak2 pun baca gak..tak elok lah..even budak2 pon tak bgaduh sesama sendiri sedangkan yang main boling tu dia orang..mana perginya rasa hormat dan budi bahasa kita?macam mana nak jadi contoh pada budak2?

    botak,
    saya belum lagi ambil jawatan ni masa pemilihan yang lepas..hmm..lagipun dah nak habis dah sesi training tahun ni..tunggu lah pemilihan untuk tahun akan datang..jadi sesiapa yang rasa layak untuk join program,dijemput lah hadir masa pemilihan tu..kalau tak nanti ade gak yang cakap STBA04 macam2.........................

    ReplyDelete
  61. aisyah tolong buang skit comment yang lama
    sebab yang baru punye comment x leh masuk. banyak sangat tak smpai 1 bulan pun dah dekat 60lebih dah kalah ybins pun tak banyak macam ni.

    terima kasih

    ReplyDelete
  62. zainuddin,
    baru punya comment tak masuk lagi sebab saya belum publish..lagi satu takyah lah nak bandingkan blog STBA04 dengan ybins k..

    ReplyDelete
  63. Botak,
    Saya bukan org yg senang dipengaruhi dgn citer2 yg tidak benar En. Botak. utk pengetahuan awak setiap circuit saya pergi, dan saya bukan org yg tergulong dlm group tu. Saya tak kenal pun sapa tu jun-senbowl. Tengok org maybe saya kenal la. Kalau bole kenalkan saya skg sapa jun-senbowl tu.

    Saya bukan nya coach tapi setiap kali bowler yg tidak berjaya selalu juga saya beri galakan pada mereka supaya jgn putus asa. Adat permainan mungkin kali ni kalah mana tau tempat lain bole menang. Dan saya rasa tak sepatutnya kita melemahkan semangat mereka, malah sepatutnya kita galakan mereka supaya bermain dgn lebih baik lagi. Ini awak tidak, asyik sibuk dgn habis duit STBA la duit itu la duit ini la. Yang awak kikis duit parent yg awak ajar tak kemana tu ,awak tak nampak? Awak pun coach, sepatutnya berilah galakan ni tidak sibuk nak hennnnntam aja…..Saya rasalah awak ni suka hentam bowler2/parents mereka , bila bowler2 ni dah give up bole la awak join balik tak???????? Saya tengok bowler2 sgor AA better dr anak awak..Apa kata kita try sapa kuat, baru bole ckp byk.

    Yang awak sibuk nak mengajar si aishah ni napa? Kan dia baru ambil jawatan tu. Tunggu lah next year tgk cam mana dia uruskan. Kalau tak beto jgak, sorry la aishah kitaorg hentam u plak la ya.

    DAH RASA SERONOK PULAK YA HENTAM MENGHENTAM NI.

    ReplyDelete
  64. gondol,
    kalau nanti rasa saya buat keje tak betul boleh lah hentam saya puas2 ye..tapi jangan plak hentam saya pasal orang lain or pasal benda2 yang lepas........kalau awak semua kat tempat saya pun mesti panas ati gak..kena hentam tak tentu pasal.....

    ReplyDelete
  65. aishah,
    u dont worry, saya bukannya suka hentam org tak tentu pasal cuma org yg suka cari pasal saja saya hentam.

    memang patut pun u panas hati, benda yg lepas sibuk diaorg nak gali balik. masa org lama dulu tak lak mereka ni bising. kena ke u plak sibuk diaorg nak tau. JGN LAYAN..........

    ReplyDelete
  66. ala hantam menghantam kat blog tak pe. badan tak sakit hati je yang sakit. cuma orang yang hati cekal dapat duduk kat kerusi aisyah tu.

    taniah aisyah anda memunyai kebolehan tahan maki. hahahahahaha

    ReplyDelete
  67. Hai gondol boleh apa salahya.Belum cuba belum tahukan. Saya pun bukan kaki kikis lah.Ada budak pun say tolak suruh belajar dgn orang lain. Jangan nak cakap sebarangan. Orang pernah cabar saya jadi coach saya dah buktikan. Ape lagi En cik gondol nak cabar. Anak saya kalah menang lain cerita. Mungkin sekarang kalah belum tahu tahun 2 akan datang dan selama 2 nya kalah. Banyak tahun lagi. Tak gunanya saya nak halau budak 2 ni bukan saya yang pilih nak masuk. Lebih afdal kalau dimasukan dgn orang yang betul 2 arif. Sekarang gondol kenal saya saya tak tahu sape kamu leh la cakap. Tak le la nak tengok gerak geri gondol. Entah kamu sama macam saya ke atau lagi teruk. Dah tahu gondol sape dia barulah pecah tembelang ye. Saya pun tak suka hentam tapi kalau dah orang hentam apa lagi. Tak kan nak biar kan pijak kepala. Mcm jun_senbowl pecah tembelang dah.

    ReplyDelete
  68. salam to all parents children....
    since blog ni ramai yang respon daripada ybins.
    saya mewakili semua parents, memohon maaf terhadap anak2 kita kerana melihat ibu bapa masing2 berperang dalam blog ni.

    jangan lah anak2 ambil kisah sangat. biasa la manusia kadang2 ikut hati dan perasaan. tapi anak2 teruskan bermain boling terus siapkan mental dan fizikal anak2 untuk musim baru.

    kepada zainal n famili(tinie isteri n siti nur fairus anak beliau) n botak n may n sesiapa saja berhati2 la bila berkata2 kerana ia juga boleh mempengaruhi anak2 kita.

    oleh itu sama2 kita tingkatkan mutu sukan negara. sama2 bantu anak2 kita. yang takde peluang tu jangan la balas dendam terus menunding jari kepada sesiapa..

    kepada aisyah bersabarlah lah dengan kerenah parents yea.. kalo tengok yang tak brape sesuai jangan disiarkan . kalo yang membantu tingkatkan mutu sukan tolong hebahkan..

    sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  69. Botak,

    saya tunggu dan lihat. seronok tgk org yg perasan bagus. awak tak kenal saya, tu yg lebih baik so harap jgn suka cepat hentam org. OK.

    ReplyDelete
  70. saya harap takkan ada pergaduhan kat dalam blog ni ataupun di kalangan mana2 pihak..kita sama2 nak menyelesaikan masalah....bukan nak bergaduh..ingat ye.....

    ReplyDelete
  71. hai...
    kat blog pun nak bergaduh.macam ni ke perangai parents yang anak2 patut contohi?nasib baik parents saya tak macam tu.dan saya harap parents saya pun takkan jadi macam ni.jangan la nak salahkan anak2 je kalau tak boleh dapat tempat yang bagus.bukan sengaja.mungkin tak sihat atau nasib tak menyebelahi anak2.bukan semua orang ada luck masa main.

    ReplyDelete
  72. selangor youth,

    Hi, sorry la saya bukan nak gaduh, tapi kadang2 kalau ada org nak kacau rumah kita dan tunjuk pandai, nak jgak kita ajar.

    Dah la masuk rumah org tak beri salam..

    Sorry kepada semua parents and bowlers selangor.

    ReplyDelete
  73. budak baru belajarJuly 29, 2009 at 6:39 PM

    saya pun baru nak aktif jadi pemain boling kat selangor ni umur pun baru 16 tahun. kalau macam ni la gayanya saya sedih sangat orang tua bergaduh sesama sendiri anak2 jadi mangsa.
    terus tak dapat main selangor tolong lah.

    ya allah amouni lah segala dosa semua dosa orang2 tua ku ini.

    Amin

    ReplyDelete
  74. Hmmmmm best gak Blog niiih. Lebih rancak daripada Blog ybins tu ya! Parents2 gadoh sana gadoh sini. Aku dah lama ikut tapi hanya setakat membaca saja lah. Tapi pabila aku baca parents dah mula macam cabar mencabar, aku rasa aku pun nak jadik kepoci sikit lah.

    Banyak juga yang aku tak tahu pasal STBA04 niih dapat gak aku tahu. Dari banyak2 komen2 yang di buat tu, ada satu dua komen yang betul2 tarik minat aku.

    Apa sebab STBA04 tak mau siarkan nama2 AJK mereka? Ini yang membuat aku tertanya2. Aku rasa benda2 macam niih tak perlu lah nak di rahsiakan, melainkan jikalau ada sesuatu yang tidak mengikut undang2 Pendaftar Persatuan atau pun ada benda2 yang tak patut berlaku, sedang berlaku.

    Yang aku hairan lagik, parents2 asyik nak bergaduh saja tanpa memikirkan sebab2 apa STBA04 tak mau siarkan nama2 AJK itu. Gaduh pulak tu kebanyakan mengenai coach, anak buah coach.

    Wahai pembaca2 sekelian bawak2 lah bertenang dan fikir2 kan lah sebab2 yang aku sebutkan tadi tu. Jangan lah kita sokong atau pun kita bangkang mengikut keuntungan diri sendiri. Yang rugi nanti Sukan Boling Malaysia.

    ReplyDelete
  75. A’kum aishah, coach, parents and bowlers SELANGOR TEAM,

    Sunyi rasa plak ya. Saya tak nak hentam sapa2 ari ni cuma saya nak ckp ckit pada :-

    Budak baru belajar- terima kasih pada awak kerana mendoakan semuga Allah ampunkan dosa org2 tua spt saya. awak baru nak aktif boling and umur awak 16 tahun. Main la bersungguh2 dan jgn layan sgt dgn apa yg terjadi di blog ni. Hormat pd org tua awak, coach dan juga kwn2 awak. Mereka juga akan doakan kejayaan awak,. Bila dah berjaya jgn sombong dan berlagak.

    Mat Don – En.mat, biasa la gadoh2 ni, saja je nak rancak kan blog ni. Tak la sampai jumpa dlm karong guni/kena bakar. Hahahah. Kalau tak, sunyi cam skg. Sekurang2 nya en.mat pun dah bole tulis di blog ni. Saya dah mengikuti boling ni 4 tahun. Mcm2 saya lihat dan dengar.
    Pasal AJK STBA bagi saya ada tak de tak jd hal. Yg penting anak2 dpt main dan ada coach yg nak ajar mereka. Selama 4 tahun saya cuma dgr pasal mereka ni saja. Tapi alhamdulillah anak saya bole dikatakan menjadi la jgak tanpa mereka ni. Pokok pangkal kita mesti hormat pada team kita dan juga org luar yg tidak mengganggu suasana dlman. That most important….

    ReplyDelete
  76. W,salam gondol..
    hmm..memang sunyi..tapi aman sikit lah takde pergaduhan lagi dalam blog ni..kalau ada game nanti saya inform lah..apa2 pasal stba04 pun akan dimaklumkan kat blog ni..

    ReplyDelete
  77. Asalamualaikum En Zailan, bolih tanya sikit tak? Kenapa anak you baru betanding dua kali tahun niih, tempat yang dekat2 saja pulak tu.

    Satu lagi soklan, masa Junior Circuit KL leg anak you main untuk Selangor kan? Kenapa pulak pada Junior Circuit Selangor leg anak you main untuk Kuala Lumpur?

    ReplyDelete
  78. i am a proud selangorian. very, infact. but this is such a disgrace really.

    Fairuz, i think you should really watch your words and manners. Just because, it reflects on your dear parents and family. There are elder ppl, seniors reading this. And coming from a 19year-old girl, looks as though that your parents didn't teach youto watch your manners. kata ambik TESL (:
    and yes, i know you. very well. Just saying

    ReplyDelete
  79. abc, you are really a disgrace! For you to write such a comment in this Blog, means that you know Fairus very well. Which means that you know me well too.

    This Blog had been quiet for awhile now, because my family had enuf of all the hypocracies written in here. And here you are making provocations.

    Hypocracies meaning alot of people who post their comments here, are the same people that the Blog "ybins" was formed. Anyway that does not matter now.

    State your real self lah abc. Why hide behind a nickname? Scared that pople will know that you are another hypocrite.

    A truly proud Selangorian will not throw comments and hide behind a nickname. At least my daughter has the guts to express her thoughts using her real name.

    If you are another bowler, maybe your parents have yet to teach you not to be a hypocrite.

    But if you are a parent..........SHAME ON YOU abc!

    ReplyDelete
  80. abc..
    my parents thought me how to speak my mind out..
    yes, i am taking TESL..
    so what??
    4 u to know that,
    means u know me VERY well and vice versa..
    despite what ever i said in this blog,
    i am not a hypocrite..
    at least I have the guts to reveal who am I..
    using my own name to say what I want..
    how about you?
    why are u running around the bush
    by using ‘abc’ as your nick name?

    by the way..
    since u know me that well,
    u should know too that I am not that kind of a person
    who doesn’t have any manners..
    Alhamdulillah,
    My parents brought me up well..
    So far I’ve respected people around me, and most probably you are one of the people that I have shown respect to!
    This in despite what ever other people had done to me.

    yes, I am 19 years old..
    my words might be harsh in this Blog, at times.
    my apologies..
    well, there are bloggers
    who are DEFINITELY older than me,
    who uses words and vocabulary that are worse than mine..
    with comments that brings no good to this Blog.
    At least I am honest enough in trying to reveal the truth..
    which is relevant to STBA04, and hopefully make wrong things right.

    ReplyDelete
  81. hi abc....
    saya harap lepas ni takde lah kot abc ke def ke.....kalau boleh pakai lah nama..elok2 ada nama pakai abc plak......

    ReplyDelete
  82. Aishah,

    Awak sendiri tahu yang kami telah lama tak memberi comment kami di Blog ini sudah hampir satu minggu. Bukan pasal kami takut kena hentam like some of your contributor had mentioned, tapi kami tidak nampak faedah nya memberi pandangan yang bernas di sini.

    Saya masih lagik datang melawat Blog ini tanpa membuat apa2 comment. Like you people said, Blog ini aman tanpa kami. Yes bukan hanya aman malah posting2 pun banyak berkurangan.

    Yang ko pergi publish comment dari abc tu, manakala awak sendiri patut tahu bahawa ia ada lah satu provocation, saya pun tidak faham. Mungkin ada kah ini satu cara untuk awak merancakan balik Blog STBA04?

    As usual, your Blogger made the initial proocation.

    As an Administrator for a Blog, especially a Blog that belongs to a State Association, you have a long way to go and to learn!

    ReplyDelete
  83. hello en zainal n family....
    hai....biar lah..masing2 ada pendapat sendiri..tak btol ke ape yang abc tu ckp?ada yang terasa dgn kata2 dari fairuz..ada yang telefon saya n cakap sendiri..anggap lah benda tu satu nasihat..takyah lah nak gaduh2 lagi..mmg betul pun yang lebih muda kena hormat yang lebih tua..dan yang lebih tua pun kena jugak hormat orang yang lebih muda.............

    ReplyDelete
  84. Oh ada yang telephone awak ya Aishah? Hmmm yang niih mesti yang dah terkantoi.

    ReplyDelete
  85. kebetulan plak kan kalu zainal comment mesti satu family back up.

    tahniah kepada keluarga anda.

    ReplyDelete
  86. Tinie,
    tahun ni selangor circuit memang buat kat ole-ole je..tahun depan mungkin ada perubahan..hmm....lupe plak..hamper hazarizq yang dapat tmpt ke 7 aritu still ada kat sini..bila nak ambik.....?

    ReplyDelete
  87. pqrstuvwxyz,

    Itu sebab saya dah malas nak buat apa komen dalam Blog ini, tapi ada pulak yang buat komen2 yang provocative. I will no longer stoop myself to be as low as they are, no more.

    Lagi pun kalau ada je komen dari keluarga saya, ia merancakan lagi Blog ini yang memang sunti selama satu minggu, apabila kami tidak membuat apa2 komen di sini.

    Pada Aishah, tentang hamper yang Hazarizq menang dengan tempat ketujuh tu, biar lah...buat apa yang patut. Bukan tak sudi, nak bagi tau bila kami akan ke arah sana lagi untuk mengambil nya sukar sikit. Saya masukan Hazarizq dalam pertandingan itu pun saja untuk support satu2 pekara yang saya anggap yang bagus STBA04 buat dalam tempuh masa lebih dari satu tahun, dan juga untuk try lane condition kat Ole Ole.

    Maybe you can use it as a prize for some other tournament. Buatkan lah ia sebagai satu pemberian ihsan dari kami.

    ReplyDelete
  88. Waaaaaah! Ada saja komen dari Zainal & gang, Blog ini menjadi rancak kembali. Kalau tak tu mudar sahaja.

    Siapa si Zainal niiih? Terror sangat ke dia, sampai ramai orang kat Blog ni benci sangat kat dia?

    Kepada Aishah ~ Blog ini blog peribadi Aishah di buat khas untuk Persatuan atau pun Blog rasmi Persatuan? Kalau Blog peribadi Aishah, kira OK lah muatan2 dalam Blog ini.

    Tetapikalau ini Blog rasmi Persatuan, saya rasa Blog ini tiada langsung mengemukakan hal ehwal Persatuan,seperti nombor registration, hal2 pemegang jawatan, tuju-arah Persatuan dan banyak hal lain2 lagi. Baru lah pembaca tahu lebih dekat Persatuan ini.

    Saya banyak melayari dan membaca Blog2 di dalam internet. Banyak hal ehwal mereka yang dapat saya tahu dan fahami. Tetapi dari Blog ini,tiada banyak maklumat yang saya dapat tentang hal ehwal Persatuan. Yang banyak saya baca hanya penyumbang2 Blog bertelinkah antara satu sama lain.

    ReplyDelete
  89. hi..
    en Zainal..nnati STBA04 akan adakan youth circuit yg ke-2 dalam bln 10 tapi tarikh belum ditetapkan lagi.masa tu saya harap hazarizq akan menyertai circuit tu lagi..boleh lah ambil hamper tu..
    mat don,
    takkan no ahli pun saya nak siarkan dalam blog..blog ni saya wujudkan untuk sesiapa saja yang ade tak puas ati dgn STBA04 atau nak bagi komen dan cadangan..selain tu,saya akan menyalurkan sebarang maklumat kepada ahli mengenai tournament atau apa saja melalui blog ni..skarang ni mereka ada benda yang tak puas ati,jadi mereka cakap lah..yang boleh diselesaikan,kita selesaikan..tapi kalau parents2 nak gaduh,biarkan lah..nanti anak2 tengok parents dorg bergaduh parents gak yang malu..kepada parents...fikir-fikirkan lah.............

    ReplyDelete
  90. aishah,
    u orang baru kan dlm stba04 ni? i used 2 be a bowler dulu, represent selangor and stuff. coaches sume ok je, takde pon masalah pilih kasih or watsoever. sape yang deserve it, dapat je sponsor. sape yang tak dapat sponsor or tak terpilih tu, bukan la sebab kene pangkah ke ape, just that they're not good enough. accept the fact la. takyah la nak kecoh2 cakap unfair sume. balik training, improve nnti dapat la.

    so aishah, since ur still new, becareful k. jangan percaya sangat ape yang u dgr. some people bile tak puas hati, macam2 cerita la diorg buat. dah tak dapat tu, jgn la kecoh.

    ReplyDelete
  91. Hmmmmmmmm Aishah, Awak dahmula tapis menapis komen dari pembaca ya. Komen dari saya yang tidak membuat apa2 provocation pun dah kena tapis.

    ReplyDelete
  92. hi anonymous..
    thanx sbb ingatkan saya..hm..kalau boleh letak lah nama ye..jangan lah pakai anonymous..
    mat don,
    kalau komen tu utk saya,buat ape saya nak publish kat sini??ni kan bukan blog peribadi saya........dan lagi satu,dari dulu lagi memang saya menapis komen2..ramai anonymous saya tak publish..dari may pun saya reject..

    ReplyDelete